FANDOM

Kim Jonghyun
Jonghyun

Pełne nazwisko

Kim

Zapis

김종현

Data urodzenia

8 kwietnia 1990

Miejsce urodzenia

Seul

Obecny zespół

SHINee

Wczesne początkiEdytuj

Jonghyun zapoczątkował na scenie muzycznej już w liceum jako basista szkolnego zespołu, z którym występowali na festiwalach.

SHINeeEdytuj

Jonghyun poszedł na przesłuchanie w S.M. Casting System. W 2008 roku został wybrany jako jeden z pięciu członków nowego boys-bandu SHINee, którzy zadebiutowali 25 maja 2008 roku.

TelewizjaEdytuj

Jongyun pojawił się raazem z Taeminem i Onewem jako goście w programie Idol Maknae Rebellio.

Życie osobisteEdytuj

Jonghyun miał uraz więzadeł kostki po Koncercie Przyjaźni , który odbył się 12 października 2010 roku w Indonezji. Po powrocie stamtąd udał się natychmiast do szpitala. Na szczęście wytwórnia S.M Entertainment poinformowała, że jego kontuzja nie jest poważna i Jonghyun wraz z członkami zespołu nadal będą w trasie promocyjnej ich nowego singla "Hello". 15 listopada 2010 roku zespół był zaproszony na obchody 20 rocznicy utworzenia SBS. Wytwórni S.M Entertainment ogłosiła, że Jonghyun nadal odczuwa wielki ból w kontuzjowanej kostce, przez co układ choreograficzny dla niego się zmienił (zminimalizowali jego części, aby wysiłek fizyczny był mniejszy). Jednak to nie pomogło i przez następnych kilka miesięcy, Jonghyun nie mógł tańczyć wraz z kolegami. 17 stycznia 2011 roku Jonghyun przeszedł operację bolącej kostki. Początkowo kontuzja piosenkarza była niewielka, jednak po dokładniejszych badaniach stwierdzono,że operacja jest konieczna.

20 października 2010, Jonghyun został przyłapany na randce z aktorką Shin Se-kyung. 26 października ich agencje potwierdziły spekulacje na temat ich związku, jednak po 9 miesiącach para się rozstała. Powodem rozstania miały być ich napięte harmonogramy.