FANDOM

Daesung
Daesung

Pełne nazwisko

Kang Dae Sung

Zapis

강대성

Data urodzenia

26 kwietnia 1989r.

Edukacja

KyeongIn High School

Obecny zespół

Big Bang

Debiut w Big BangEdytuj

YG Entertainment ogłosiło przesłuchanie, w którym Daesung wziął udział. Później pojawił się w pokazie potencjalnych członków i został przyjęty do zespołu Big Bang.

Tuż przed debiutem Big Bang, u Daesunga zdiagnozowano guza głosu akordowego. Powstanowił się nie poddawać. Wspierali go koledzy z zespołu jak i piosenkarka Gummy, która wcześniej usłyszała tą samą diagnozę co Daesung. Przed wydaniem drugiego albumu Big Bang , zdrowie Daesunga znacznie się poprawiło.

Kariera solowaEdytuj

Daesung w 2008r. wydał swój debiutancki singiel "Nal Bwa Gwisoon". Został przyjęty do Kyung Hee University w 2008r. Dołączył do Outing Family jako stały członek. W trakcie przerwy Big Bang w 2009r., Daesung wydał swój drugi singiel "Daebakiya". Miał również w planach dołączyć do Seungriego, który znajdował się na autobiograficznym miusicalu "Krzyk", jednak został ranny w wypadku samochodowym. Musiał zaprzestać wszelkich działań i powrócił do zespołu na koncert Dream. Pod koniec stycznia w 2010r. wraz z T.O.P'em nagrał utwór "Cotton Candy", jednak nowa płyta Daesunga nie ukazała się. Na początku 2011r.YG Entertainment zasugerowało, żeby ten rok poświęcić promocji Daesunga i Seungriego. Starania zostały spełnione w części przez Daesunga, lecz Seungri nie wydał w styczniu mini-albumu.

Od 2010r. został gospodarzem jednego z talk-show Night After Night.

Mimo, iż Daesung nie usłyszał żadnych zarzutów podczas sprawy o śmierć motocyklisty, zatrzymał dalszy rozwój kariery. Jego działania muzyczne mają rozpocząć się od 2012 r. W tym czasie często chodzi do kościoła i udziela się w wolontariacie.

CiekawostkiEdytuj

  • Jeśli byłby dziewczyną to spośród członków Big Bang, chciałby się umawiać z T.O.P'em.
  • Jego siostra nazywa się Bora.
  • Został piosenkarzem wbrem sprzeciwu rodziny (zwłaszcza taty).
  • Zanim został piosenkarzem, chciał zostać piosenkarzem albo pastorem.
  • Swój pierwszy pocałunek przeżył w dziewiątej klasie.
  • W pierwszej klasie liceum, na egzaminie zdobył 85 punktów, co było najlepszym wynikiem w całej szkole.