FANDOM

Taeyang
Taeyang

Pełne nazwisko

Dong Young Bae

Zapis

동영배

Data urodzenia

18 maj 1988r.

Miejsce urodzenia

Uijeongbu /Gyeonggi-do

Obecny zespół

Big Bang

Wczesne początkiEdytuj

Pierwszy raz ukazał się w telewizji w teledysku grupy hip-hopowej Jinusean "A-Yo". Współpraca doprowadziła go do pozytywnego przesłuchania w wytwórni YG Entertainment, gdzie został jednym z raperów. Poznał tam G-Dragona, swojego kolegę z zespołu. Oboje stworzyli zespół GDYB. Miał on obok Kwona zadebiutować, lecz ten pomysł został odrzucony przez wytwórnię. Dołączyło za to do nich czterech innych stażystów (T.O.P., Daesung, Seungri, Hyun Seung) tworząc Big Bang. Dong odrzucił pomysł rapu i skupił się na śpiewaniu.

Kariera solowaEdytuj

Po nagraniu singla z Lexy, Dong zdecydował się na solową karierę. Początkowo plany wydania projektu zostały przesunięte ze względu na harmonogram jego zespołu. Swój debiutancki mini-album Hot wydał 22 maja 2008r. Wspierany był przez członków produkcji i swoich kolegów z zespołu. Stwierdził, że jego "głównym celem" nie będą piosenki hip-hopowe, lecz te w stylu R&B. Był rozczarowany albumem, na którym nie było ani jednej piosenki, którą napisał. Pierwszy singiel "Only look at me" został napisany przez Teddy'ego i Kusha. G-Dragon nagrał z nim później drugą wersję tego utworu. Na poparcie swojego albumu, dał swój pierwszy koncert. Przez większość 2009r. działał w zespole. Pierwszy pełnometrażowy album Taeyanga Solar został wydany 1 lipca 2010r., jak i również dwie wersje tego albumu: "Regular Edition" i "Deluxe Edition". Różniły się one tym, że "Deluxe Edition" posiadały dwie piosenki z poprzedniej płyty, "Only look at me" i "Prayer". Album ten został wydany na iTunes. Taeyang planuje wydac swój kolejny album w drugiej połowie 2011 r., lecz nie jest to jeszcze pewne.

CiekawostkiEdytuj

  • Zainteresował się muzyką po usłyszeniu pierwszego albumu Briana McKnighta.
  • Mówi przez sen.
  • Uwielbia straszyć swoich kolegów - T.O.P zawsze stara się udawać przestraszonego, aby Taeyang miał satysfakcję.
  • Jego starszy brat, Hyunbae, przyjaźni się z T.O.P.em i G-Dragonem.
  • Czasami podczas stażu nie zdążał na pociąg i nocował w sali prób. G-Dragon mimo, że jego dom był blisko zostawał z nim.
  • Jego dziadek zmarł 16 września 2006r.- dzień po Big Bang's Showcase. Bardzo wspierał BeBe i pragnął zobaczyć go w telewizji. Niestety nie zdążył. Od tamtej pory Taeyang całą swoją karierę i wszystkie wysiłki dedykuje jego pamięci.
  • Został zaangażowany do zagrania roli małego Seana w teledysku JinuSean "A-Yo". Po zakończonej pracy zapytał Papę Yanga, czy może przyłączyć się do wytwórni. Prezes odpowiedział mu, że zadzwoni do niego za dwa tygodnie. Po dwóch tygodniach bez obiecanego telefonu BeBe udał się bezpośrednio do PaPy i zapytał czemu nie zadzwonił. Od tego momentu został stażystą.
  • W komórce w systemie szybkiego wybierania pod jedynką ma mamę.
  • Jego największa (i podobno jedyna) kłótnia z G-Dragonem miała miejsce na stażu podczas gry w koszykówkę.